Adatvédelmi tájékoztató

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK („ÁSZF”)

fogorvosi járóbeteg, fogászati szolgáltatás ellátására

A szolgáltató („Szolgáltató”):

BUDAÖRS DENTAL Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 2040 Budaörs, Aradi utca 36.; rövidített elnevezés: BUDAÖRS DENTAL Kft.; cégjegyzékszám: 13-09-140434; adószám: 22941101-1-13; képviseli: Dr. Gulyás Zsuzsanna)

A megrendelő („Páciens”):

Az egyedi szolgáltatási szerződésben („Egyedi Szerződés”) megnevezett megrendelő, illetve a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást ténylegesen igénybe vevő személy.

  1. A Szerződés részei és tárgya

    1. A felek a Páciens által választott fogorvosi járóbeteg-ellátási szolgáltatás(ok), és az ehhez szükséges anyagok megrendelését, tartalmát jelen ÁSZF feltételei és az Egyedi Szerződés szerinti tartalommal határozzák meg. Egyedi Szerződés a Szolgáltató rendelőjében kiállított valamennyi olyan jogi nyilatkozat összessége, amely a teljes kezelési folyamatot jelentő szolgáltatói tevékenység végzéséhez szükséges, és amelyet a Szolgáltató nyomtatványain a Páciens (vagy törvényes képviselője) aláírásával ellát, vagy amelyet a Szolgáltató részére személyesen átad a kezelések előtt, annak során és annak befejezése után (úgy mint kezelési terv, anamnézis lap, betegjogi tájékoztató, műtéti kezelési hozzájárulás, műtét előtti tájékoztató, műtétet követő tájékoztató, adatkezelési nyilatkozat, illetve bármilyen más, akár a jövőben bevezetésre kerülő új formanyomtatvány vagy a kezelésekkel kapcsolatos orvosi vagy páciens tájékoztató, vagy egyéb nyomtatvány, esetleg további nyilatkozati nyomtatványok, azok elnevezésétől függetlenül). Szolgáltató kifejezetten fenntartja a jogot orvosi és kezelési dokumentumainak folyamatos továbbfejlesztésére.

    1. A szolgáltatás igénybe vételével (ráutaló magatartás) a fogászati járóbeteg ellátási és fogászati szolgáltatásokra irányuló Szerződés abban az esetben is létrejön a jelen ÁSZF-ben foglalt tartalommal, ha az Egyedi Szerződés, illetve az anamnézis lap aláírására valamilyen ok miatt nem kerülne sor. (Az Egyedi Szerződés és ÁSZF a továbbiakban együttesen „Szerződés”.)

    1. A Szerződés azon a napon jön létre, amelyen a Páciens az első konzultációt és a kezelési terv elkészítését megelőzően az anamnézis lapot aláírja, vagy egyedi árajánlatban foglalt feltételekkel a kezelést megkezdi, ill. amikor Páciens megrendelését Szolgáltató, azzal egyező tartalommal írásban visszaigazolja. Az anamnézis lap aláírása a nyilvános, kifüggesztett vagy a Szolgáltató honlapján feltüntetett árlistában foglalt díjak elfogadását is jelenti.

    1. A Szolgáltató a hatályos jogszabályokban, szakmai protokollokban, valamint a jelen ÁSZF-ben rögzített feltételekkel az alábbi fogászati járóbeteg ellátási és fogászati szolgáltatásokat nyújtja Páciens részére:

  • Fogmegtartó kezelések,

  • konzerváló fogászati beavatkozások,

  • fogpótlások készítése,

  • fogszabályozás,

  • paradontológiai beavatkozások,

  • szájsebészeti beavatkozások,

  • fogpótlások készítése,

  • [stb]

    1. Szolgáltató a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező fogszakorvos(ok), szakasszisztencia, közreműködő(k), más egészségügyi szolgáltató(k), a közreműködő további közreműködője, és közvetített szolgáltatás(ok) igénybevételével teljesíti a vállalt szolgáltatásokat, biztosítja az ehhez szükséges fogtechnikai és egyéb anyagokat a kezelést ellátó fogorvos és a Páciens által egyeztetett időpontokban és gyakorisággal.

    1. A felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a Szolgáltató által nyújtandó szolgáltatások teljesítéséhez a Szolgáltató közreműködőt is igénybe vehet, akiknek a tevékenységéért úgy felel, mintha a közreműködőre bízott tevékenységet saját maga látta volna el.

    1. Szolgáltató szavatolja, hogy az általa nyújtott szolgáltatások teljesítéséhez szükséges tárgyi- személyi feltételekkel, az egészségügyi tevékenység tekintetében tevékenységére általános szakmai felelősségbiztosítással és megfelelő hatósági engedélyekkel rendelkezik.

  1. A fogászati szolgáltatások igénybevételének feltételei és menete

    1. A fogászati szolgáltatás igénybevételének helyszíne: 2040 Budaörs, Szabadság út 40. B/1. („Rendelő”). A Rendelő nyitvatartási ideje: hétfőtől csütörtökig 8:00 órától 20:00 óráig, pénteken 8:00 órától 14:00 óráig tart. Hétvégén és munkaszüneti napokon a Rendelő zárva tart, ügyeletet nem tart fenn.

    1. A fogászati szolgáltatás igénybevétele előzetes bejelentkezést igényel, melyet a Páciens az alábbi módokon tehet meg:

  • Személyesen a Rendelőben;

  • Telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a +36-23-416-305 telefonszámon;

  • Elektronikus levél formájában az info@budaorsdental.hu e-mail címen.

    1. A Páciens köteles az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor az arra alkalmas fizikai és pszichikai állapotban megjelenni, ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás nyújtását megtagadni.

    2. A Páciens az előre egyeztetett időpont előtt legalább 10 perccel megelőzően a Rendelő recepcióján köteles jelzi, hogy megérkezett a szolgáltatás igénybevétele céljából.

    1. A Szolgáltató a bejelentkezést, az anamnézis adatlap felvételét (csak az első rendelői látogatás illetve minden egy évnél régebbi rendelői látogatás alkalmával) és az adatrögzítést követően nyújtja az igényelt fogászati szolgáltatást.

    1. Szolgáltató fogászati tevékenységét kezelési terv és árajánlat alapján végzi. A kezelési terv a Szolgáltató javaslatán alapul. Amennyiben a kezelés a Szolgáltató által megkezdődik, ez a kezelési terv Páciens általi jóváhagyását jelenti. A kezelési tervtől a Szolgáltató jogosult önállóan eltérni, azonban nagyobb eltérések esetén köteles előzetesen a Pácienssel azt egyeztetni.

    1. A szolgáltatás igénybevétele során felek együttműködésre kötelesek. Ezen együttműködési kötelezettség teljesítése körében a Páciens tájékoztatja a Szolgáltatót illetőleg kezelőorvosát mindazon körülményről, tényről, (így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer, vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről) amely a kórismeret megállapításához, a megfelelő kezelési terv előkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez szükséges. A Páciens tájékoztatási kötelezettsége kiterjed saját betegségével összefüggésben mindarra a tényre, körülményre (így különösen fertőző betegségekre, foglalkozás végzését kizáró megbetegedésére, állapotra), amely mások életét, vagy testi épségét veszélyeztetheti. Amennyiben a Páciens a fenti tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, vagy csak részben tesz eleget, úgy az ennek elmaradásából eredő következményekért Szolgáltatót sem szakmai, sem anyagi felelősség nem terheli.

    1. A Szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy kezelést kártérítési, kárpótlási kötelezettség nélkül bármikor megszakítsa, ha a Páciens egészségi, vagy mentális állapota a kezelést akadályozza, ill. ha a Páciensnek lejárt tartozása áll fent a Szolgáltatóval szemben.

    2. A Szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy az előre egyeztetett időpontot, vagy a kezelőorvos személyét megváltoztassa. Ezekben az esetekben a Szolgáltató köteles a változtatásról a Pácienst haladéktalanul tájékoztatni.

    1. A Szolgáltató bármikor megváltoztathatja szolgáltatásait a Páciens értesítése nélkül, amennyiben az szükséges az alkalmazható biztonság vagy más törvényen alapuló kötelezettsége teljesítése miatt, ill. amelyek nem befolyásolják lényegbevágóan a szolgáltatás természetét, minőségét és díjazását.

    1. Szolgáltató a kezelési tervet orvosilag indokolt esetben jogosult bármikor módosítani. A módosításokról és azok okairól a Szolgáltató köteles a Pácienst tájékoztatni, és új kezelési tervet készíteni.

  1. Díjfizetés

    1. A Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nyilvános árlista alapján nyújt térítéses fogászati szolgáltatásokat, ezért a Szolgáltató rendelőjében kifüggesztett, illetve a nyilvános honlapján (www.budaorsdental.hu) is elérhető mindenkor hatályos árlista minősül árajánlatnak. Szolgáltató írásbeli árajánlatot csak külön kérés esetén ad, a szerződési ajánlata a Pácienssel történt közlésétől számított 30 napig köti. Szolgáltatót a szakmailag indokolt változtatások joga az ajánlati kötöttség tartama alatt is megilleti.

    1. A Szolgáltató jogosult listaárait bármikor, azok közzétételével egyidejűleg, egyoldalúan módosítani.

    1. A Páciens tudomásul veszi és vállalja, hogy amennyiben az előre egyeztetett szolgáltatásokon túl kezelőorvosa további szolgáltatások igénybevételét javasolja, és azt a Páciens igénybe veszi, köteles ezen további szolgáltatások ellenértékét is megfizetni. A javasolt további szolgáltatások díjairól a Páciens azok elvégzését megelőzően tájékoztatást kérhet kezelőorvosától, illetve a Szolgáltató ügyfélszolgálatától.

    1. A Páciens a fogászati szolgáltatás díját készpénzben, vagy egészségpénztári kártyával (szerződött pénztár esetében), vagy egyedi megállapodás esetén banki átutalással fizeti meg közvetlenül a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást követően a Rendelőben. Páciens tudomásul veszi és vállalja, hogy ha az általa megrendelt és a fogászati szolgáltatáshoz szükséges anyagokat Szolgáltató harmadik személytől szerzi be, úgy a beszerzendő anyagok ellenértékét Szolgáltató tájékoztatása alapján előre köteles megfizetni.

    1. Ha a kezelés befejeztével a Páciens a díjfizetést bármilyen okból elmulasztja, köteles tartozáselismerő nyilatkozatot aláírni. A tartozását a Páciens a kezelést követő 14 napon belül késedelmi kamatmentesen teljesítheti. A 14 nap türelmi idő elteltét követően a Szolgáltató az esedékessé vált követelést jogi úton érvényesíti, és ennek járulékos költségeit (ideértve a késedelmi kamatot is) a Páciensre hárítja.

    1. A kezelések során a Páciens – saját felelősségére – bármikor kérheti a kezelés megszakítását (későbbi időpontban történő folytatását), ill. a kezelés megszüntetését (abbahagyását). Ebben az esetben a Páciens csak azért a kezelésért és fogtechnikai munkáért köteles díjat fizetni, amit a felmondás közléséig igénybe vett, vagy amellyel kapcsolatban Szolgáltatónak harmadik személlyel szemben fizetési kötelezettsége keletkezett. Amennyiben a Páciens egy elkezdett kezelést máshol folytat, a Szolgáltató nem köteles a korábbi kezelési tervben meghatározott kezeléseket későbbi időpontban tovább folytatni.

  1. Felelősség és jótállás

    1. Szolgáltató kizárólag csak olyan kárért tartozik felelősséggel a tevékenységére irányadó felelősségbiztosítás szerint, amelyet a Szolgáltató és annak személyzete szándékosan vagy súlyos gondatlansággal okozott, és amelyek kifejezetten és közvetlenül a fogászati szolgáltatás nyújtásával vagy a Szolgáltató és annak személyzete magatartásával állnak összefüggésben.

    1. A műtéti illetőleg egyéb beavatkozások közismert kockázatain túl speciális panaszokat okozó elváltozások is keletkezhetnek a Páciens által kért beavatkozás következtében, melyért a Szolgáltató felelősséggel nem tartozik.

    1. Páciens tudomásul veszi, hogy a szervezet biológiai reagáló képességétől,valamint az előre nem látható kockázatoktól függően a várható eredmény és a végleges gyógyulási idő az átlagostól eltérhet, mely eltérés miatt a Páciens semmilyen kártérítési igénnyel nem léphet fel. Továbbá tekintettel arra, hogy a fogászati beavatkozások eredményének megítélése egyéntől függően rendkívül eltérő lehet, a Szolgáltató esztétikai jellegű reklamáció esetén nem vállal semmilyen anyagi vagy bármely egyéb felelősséget.

    1. A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan szövődményekért vagy egyéb betegségekért, mely abból ered, hogy a Páciens jelen ÁSZF-ben, Egyedi Szerződésben, illetve a külön tájékoztatásban és megállapodásban foglalt kötelezettségeit megszegi, illetőleg az orvos – vagy egyéb, a Szolgáltató nevében eljáró személy – által adott utasításokat, javaslatokat vagy tanácsokat nem tartja be.

    1. Szolgáltató a Páciensnek nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban a fogtechnikai munkákra (koronák, hidak, fogsorok) 2 év, a tömésekre és kisebb restauratív munkákra 1 év, az implantátum anyagára 10 év jótállást nyújt. A jótállás nem terjed ki az ideiglenes megoldásokra, a koronával/híddal ellátott fogak későbbi gyökérkezelésére, a páciens szervezetének természetes reakciói, a rendeltetésellenes használat, vagy a nem megfelelő szájhigiénia által okozott előre nem látható következményekre.

    1. A Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettsége alól:

  • ha a Páciens nem jelenik meg évente legalább egyszer kontrollvizsgálaton,

  • ha a Páciens elhanyagolja a szájhigiéniáját,

  • ha a Páciens nem követi a fogorvos utasításait,

  • ha a Páciens a kezelést követően más szolgáltatótól vesz igénybe fogászati kezelést vagy fogtechnikai munkát,

  • ha a kivehető fogpótlást, mint a részleges lemezes fogpótlásokat vagy a teljes lemezes fogpótlásokat a Páciens nem gondozza megfelelően,

  • ha az íny visszahúzódik, vagy a csont leépül,

  • ha a páciens dohányzik,

  • ha a Páciens csikorgat, éjszaka szorítja fogait (bruxizmus)

  • ha a páciens rövid idő alatt nagy súlyveszteséget, vagy nagyfokú hízást szenved el.

    1. A jótállás által fedezett károk és költségek fogtechnikai hiba esetén – a jótállási feltételek teljesülése esetén – a Szolgáltató köteles a kijavítással/kicseréléssel kapcsolatos minden fogászati és fogtechnikai költséget fedezni. A kijavítás/kicserélés helye a Szolgáltató mindenkori rendelője. A jótállás nem terjed ki más fogászat igénybevételével, vagy az utazással kapcsolatos költségek fedezésére.

    1. Páciens esetleges minőségi kifogását a jótállási időn belül köteles az észlelést követően haladéktalanul írásban közölni a Szolgáltatóval az info@budaorsdental.hu e-mail címen.

    1. A Páciens a kifogás kivizsgálása érdekében köteles ellenőrző vizsgálaton megjelenni, a kifogásolt fogművet a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani, és a reklamációval kapcsolatos minden információt és adatot megadni. Felek a vizsgálatról a jegyzőkönyvet vesznek fel. Amennyiben a Páciens minőségi kifogása alapos, a Szolgáltató a kifogásolt munka megvizsgálásától számított 4 munkanapon belül köteles arról nyilatkozni, hogy további 14 munkanapon belül eleget tud-e tenni a Páciens által jogszerűen érvényesített kijavítási, pótlási igénynek.

    1. Ha a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól mentesül, vagy a kifogásolt fogmű elvesztésére, illetve egyéb okokra (pl. a reklamáció késedelmes előterjesztésére) visszavezethetően a kifogást nem lehet kivizsgálni, a Szolgáltató reklamációt nem fogad el.

  1. Adatvédelem és tájékoztatás

    1. Páciens hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Páciens által megadott és a Páciensről az ellátás során rögzített egészségügyi adatokat, személyazonosító adatait az irányadó jogszabályok szerint, az egyéb adatokat üzleti titokként kezelje és tartsa nyílván.

    1. A Szolgáltató köteles a szolgáltatás nyújtása során a tudomására jutott a Páciens személyével és az egészségi állapotával kapcsolatos adatokat és tényeket bizalmasan kezelni és csak az arra jogosultaknak átadni.

    1. Szolgáltató a szolgáltatások teljesítése során a birtokába került személyes adatokat vonatkozó jogszabályok irányadó rendelkezéseinek megfelelően, kizárólag a szolgáltatások teljesítése céljából kezeli.

    1. Páciens tudomásul veszi, hogy az általa aláírt anamnézis adatlapon az egészségi állapotáról szolgáltatott adatok, információk a fogorvosi ellátások és a gyógykezelések tartalmának megválasztásához szükségesek. Páciens úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatott adatok teljes körűek és a kezelések időtartama alatt bekövetkezett változásokról a Szolgáltatót tájékoztatni köteles.

    2. Páciens tudomásul veszi, és nem ellenzi, hogy biztonsági okokból a Szolgáltató rendelőjében hang- és képfelvétel készül. Szolgáltató biztosítja a jogot a Páciens részére, hogy az ettől eltérő adatkezeléssel kapcsolatban kérésére személyesen és írásban nyilatkozatot tegyen a Szolgáltató rendelőjében.

    1. Páciens hozzájárul ahhoz, hogy elérhetőségi adatait a Szolgáltató adatbázisában rögzítse abból a célból, hogy a Szolgáltató aktuális hírlevelekkel, a kezelési időpontokról vagy azok esetleges változásairól, a Szolgáltató újdonságairól őt tájékoztassa. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Páciens ezen adatait harmadik személyeknek nem adja ki.

    1. Szolgáltató a Rendelőben kifüggeszti a betegjogi tájékoztatót.

  1. A jelen ÁSZF hatály, vegyes rendelkezések

    1. Jelen ÁSZF a Szolgáltató által nyújtott, az 1.4. pontban meghatározott szolgáltatásokra terjed ki. A jelen ÁSZF általános jelleggel irányadó mindazon kérdésekben, amelyekről a Szolgáltató a Pácienssel kötött külön megállapodásban kifejezetten eltérően nem rendelkezik.

    1. Szolgáltató jogosult bármikor a jelen ÁSZF módosítására. Szolgáltató a módosított ÁSZF-et honlapján teszi közzé.

    1. Felek a közöttük esetlegesen felmerülő vitát elsődlegesen békés úton rendezik. Abban az esetben, ha a felek a közöttük felmerülő vitát békés úton rendezni nem tudják, úgy a felek a jelen szerződésből származó jogviták eldöntésére alávetik magukat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes és hatáskörrel rendelkező bíróság kizárólagos illetékességének.

    1. Jelen ÁSZF-ben és az egyedi szerződésben nem szabályozott kérdésekre magyar jog, így különösen az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. Törvény, az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. Törvény, az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény, az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet, az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X.20.) ESZCSM rendelet, a Polgári Törvénykönyv, valamint az egyéb egészségügyi, társadalombiztosítási jogszabályok, szakmai irányelvek és a Szolgáltató érvényben lévő szakmai protokoll szabályai az irányadók.

    1. A jelen ÁSZF 2018. [•]. napján lép hatályba és visszavonásig, illetve módosításig érvényes.

Budaörs, 2018. [•]