Nyitvatartás: hétfő-csütörtök 8:00-20:00, péntek 8:00-14:00 +36 30 950 1614Időpont foglalás
Kedves Pácienseink!
Rendeléseinket fokozatosan, a korábbinál is szigorúbb előírások mellett újraindítjuk.

Ezzel kapcsolatban szeretnénk Önöket tájékoztatni néhány változásról.Kérem szépen figyelmesen olvassák végig. A tájékoztató végén azokra a kérdésekre igyekeztünk válaszolni, melyeket telefonos egyeztetés kapcsán tettek fel.

Időpontot az alábbi kérdőív kitöltésével is tudnak kérni. Ezzel nagyban megkönnyítik a munkánkat, köszönjük, ha élnek a lehetőséggel. Amint megkaptuk a kérdőívet, pár órán belül keressük Önöket a konkrét időpontjukkal kapcsolatban.

Tovább az űrlaphoz
A járvány nem múlt el, továbbra is járványügyi veszélyhelyzet van
Az EMMI által kiadott  rendelet nagyon szigorú biztonsági előírások mellett engedélyezi a fogászatokon a munka újraindítását, melyek betartása minden fogászaton kötelező, így a Budaörs Dentalban is. A csapat a legmagasabb biztonsági protokollnak megfelelő védőfelszerelésben végzi a betegellátást. 

Kérjük, hogy minden esetben telefonon, előre  egyeztessenek  időpontot. Időponttal nem rendelkező pácienst sajnos most nem tudunk a rendelőben fogadni. Mindannyiunk biztonsága érdekében pedig az alábbiakat szeretnénk kérni Önöktől, amikor kezelésre érkeznek hozzánk:
  • szájmaszkban érkezzenek, a többi védőruhát ( lábzsák, hajháló, védőköpeny, kézfertőtlenítő) mi biztosítjuk Önöknek
  • érkezés után kérjük alaposan mossanak kezet és fertőtlenítsék a recepciós pulton elhelyezett fertőtlenítő oldattal
  • Kérjük a recepciós pultnál kb. 50cm távolságot tartsanak, annak érdekében, hogy a recepciós kolléganőtől is legyen 1,5m távolság
  • kezelés előtt érintés mentes lázmérést végzünk
  • kérjük, hogy a kísérő személy a rendelőn kívül, az udvarunkon vagy a külső folyosón várakozzon
  • gyermekek esetén csak egy szülő legyen a kísérő és csak a kezelésre szoruló gyermeket hozzák a rendelőbe
  • CT-, panoráma- és tele-röntgen felvételt a tőlünk pár perc sétára lévő Egészségügyi Központban tudunk csináltatni, amennyiben a kezelés megkívánja
  • egy-két fogra terjedő RTG felvételt a rendelőben készítünk

Orvosaink rendelési ideje  átmenetileg változni fog, mivel a biztonsági protokoll előírásai miatt kevesebb pácienst tudunk majd ellátni, adott idő alatt, ezért kérjük szíves türelmüket és megértésüket. Az EMMI ajánlása alapján elsősorban a sürgősségi eseteket látjuk el, majd a már megkezdett és félbemaradt kezeléseket fejezzük be.

Az aerosol képződéssel járó beavatkozások biztonságos elvégzéséhez nagyteljesítményű elszívó berendezésre van szükség. Ezt már megrendeltük, érkezése 1-2 héten belül várható. A készülék beüzemeléséig aerosol képződéssel járó beavatkozásokat (tömés, csiszolás, fogkő eltávolítás, barázdazárás) lehetőség szerint nem végzünk.

Időpontot az alábbi kérdőív kitöltésével is tudnak kérni. Ezzel nagyban megkönnyítik a munkánkat, köszönjük, ha élnek a lehetőséggel. Amint megkaptuk a kérdőívet, pár órán belül keressük Önöket a konkrét időpontjukkal kapcsolatban.

Tovább az űrlaphoz
A könnyebb tájékozódás érdekében összeszedtük a leggyakrabban elhangzó kérdéseket. Kérjük Önöket, hogy mielőtt telefonálnak, olvassák ezeket végig.
Mennyire biztonságos most elmennem a rendelőbe?
Ez mindannyiunk számára a legfontosabb kérdés most. Egy fogorvosi rendelőben járvány nélkül is kötelező maximálisan odafigyelni arra, hogy fertőző betegségek átvitelét elkerüljük. A koronavírus-járvány miatt ezen felül speciális egyéni védőeszközöket használunk/fertőtlenítjük a kezelőhelyiség levegőjét/minden páciens után fertőtlenítő takarítást végzünk. Természetesen a kockázatot ezekkel az intézkedésekkel minimalizálni tudjuk, teljesen kiiktatni azonban nem lehetséges. Az viszont biztos, hogy egy átlagos bevásárlás vagy buszút alatt valószínűleg nagyobb kockázatot vállal, mintha hozzánk jönne.
Hogyan kell érkeznem az időpontra? Legyen rajtam maszk?
Igen, minden Páciensünktől azt kérjük, hogy maszkban érkezzen. Gyors lázmérést fogunk végezni és kérjük töltsön ki egy kérdőívet, ami azért szükséges, hogy felmérjük, fennáll-e Önnél a fertőzöttség gyanúja. Ha mindent rendben találunk, további védőeszközöket fogunk adni, hogy elkezdhessük a kezelést. Fontos, hogy pontosan, kísérő nélkül érkezzen, mindenben kövesse és tartsa be majd a kéréseinket. Kísérő most nem tartózkodhatnak a váróban és a rendelőben.
Mikor tudnak leghamarabb fogadni?
Mivel nagyon sokáig csak a páciensek egy szűk körét fogadhattuk, nagyon sok probléma halmozódott fel, sok kezelés szakadt félbe. Most hosszabb időt kell biztosítanunk 1-1 kezelésre, hogy legyen lehetőség az alapos fertőtlenítésre, tehát eleve kevesebb Pácienst tudunk egy napon fogadni, mint azelőtt. Ezért átmenetileg hosszabb lehet a várólistánk, de igyekszünk mindenkinek segíteni, ahogy tudunk. Ha szeretné, szívesen küldünk értesítést, ha felszabadul egy helyünk ezen a héten.
Nem vagyok Covid-fertőzött, de köhögök, mert asztmám/allergiám van. Mehetek Önökhöz?
Most mindennél fontosabb, hogy a lehető legbiztonságosabb körülményeket teremtsük meg a pácienseink számára, ezért minden légúti tünet esetén óvatosabban kell eljárnunk a megszokottnál. Az EMMI rendelet értelmében, ilyen esetben csak negatív PCR teszt birtokában tudjuk elvégezni a kezelést. Ha akut problémája van, akkor ettől természetesen el tudunk tekinteni, ezt a jogszabály is lehetővé teszi.
Miért kell nekem koronavírus-teszt, ha fogászatra akarok menni?
Ezzel kapcsolatban valóban nem volt teljesen egyértelmű a központi tájékoztatás. Valójában csupán a páciensek egy kis részének szükséges ez a teszt a fogorvosi kezeléséhez, mégpedig azoknak, akinél az előzetes felmérésünk szerint felmerül a fertőzöttség gyanúja. Ehhez megérkezéskor meg fogjuk mérni a lázát, és egy speciális kérdőívet is kitöltünk, amelyet a legújabb eljárásrendek szerint állítottak össze a fogászatok részére. Ha minden rendben van, a kezeléshez semmiféle teszt nem szükséges, ahogy akkor sem, ha sürgős, akut ellátást kell elvégeznünk, bármi is az előzetes felmérés eredménye. Ha a gyanú felmerül, akkor a nem akut beavatkozásokat viszont sajnos el kell halasztanunk addig, amíg Ön el tudja végeztetni a PCR tesztet és az negatív lesz.
Nem szeretnék fizetni a kötelező védőfelszerelésért, én majd viszem a sajátomat magammal!
Ez kézenfekvő megoldásnak tűnhet, ám sajnos ez nem teljesen biztonságos, és nekünk most minden kockázat kiszűrésére kell törekednünk. A hozott védőfelszerelés szennyeződhet otthon is és útközben is, ezért nagyon fontos, hogy már érkezés után rendelőben, a segítségünkkel felvett védőeszközöket viselje a kezelés során. A hatályos jogszabályok alapján azonban kérem, hogy saját maszkjában érkezzen.
Igaz, hogy többe kerül a kezelés most?
Ön is biztosan sokat hallott arról, hogy milyen nehéz és költséges beszerezni azokat a védőeszközöket amik az Ön és a munkatársaink biztonságáért viselnünk kell. Mivel mi állami finanszírozást nem kapunk, ennek a többletnek egy részét át kellett hárítani Pácienseinkre, hogy fenntartható legyen a működésünk és a jövőben is el tudjuk látni Önt. Fontos, hogy tudja, ez egy ideiglenes állapot, és amint a piac rendeződik, mi is igyekszünk visszatérni a járvány előtti árainkhoz.
Nincs sürgős problémám, de nagyon zavar a fogkövem, szabad menni tisztításra?
Ezt a beavatkozás rendelőnkben csak akkor fogjuk végezni, amikor a nagyteljesítményű aerosol elszívó berendezésünk megérkezik ez kb. 1-2 hét. Facebook oldalunkon hírt adunk róla, de Ön is nyugodtan érdeklődjön.
A gyermekem fogszabályozó készüléke eltört. Őt nem szeretném behozni a rendelőbe, de bevinném az eltört, sérült, deformálódott stb. fogszabályozóját javításra.
Minden páciensünknek úgy segítünk, ahogyan tudunk, és teljesen normális, hogy ebben a helyzetben Ön is törekszik az emberi kontaktusok csökkentésére. Ilyen esetben azonban a gyermek jelenlétére is szükség lesz ahhoz, hogy segíteni tudjunk. Nagyon szigorú protokollok szerint dolgozunk, így a kezelés biztonságos, emiatt nem kell aggódnia.
Elhúzódik a fogszabályozó kezelésem azért, mert ilyen sok ideig nem voltam kezelésen?
Teljesen normális az aggodalma, nagyon sok fogszabályozós fejében fogalmazódott most meg ugyanez. A vírus miatt bevezetett intézkedések mindannyiunk védelmében születtek, és sajnos sok páciens kezelése akadt meg emiatt. A Jó hír az, hogy bár valóban előfordulhat egy kevés csúszás a kezelés hosszában, ez nem lesz számottevő, hiszen mostantól újra tudjuk Önt fogadni és folytathatjuk a fogszabályozást.
A fogszabályzó orvosom nem hajlandó levenni a fogszabályzómat. Ezt el tudják végezni?
Valóban bosszantó lehet, ha a megszokott fogorvosa nem tudja fogadni. Nagyon fontos azonban az, hogy a fogszabályozó kezeléseket igen pontosan és precízen szükséges tervezni és kivitelezni, ezért kezelés közben fogorvost váltani általában kerülendő. Érdemes újra érdeklődnie az orvosánál, hiszen a fogászatokat érintő korlátozások java részét feloldották, így lehet, hogy ott is folytathatja a kezelését. Ha mégsem, akkor azt tanácsolom, hogy kérdezze meg a fogorvosát, mit tanácsol, kit javasol maga helyett. Ha Ön hozzánk ragaszkodik, ebben az esetben azt kérnénk, hogy a kezelőorvosa vegye fel velünk a kapcsolatot, mielőtt Önt fogadnánk.
Külföldről érkeznék kezelésre, mikorra vehetem meg a repjegyemet?
Mi is nagyon várjuk, hogy elkezdhessük/folytathassuk a kezelését. Ám jelenleg még nagyon bizonytalan, hogy mikor nyitják meg a határokat mindenki számára, illetve, hogy meddig szükséges még két hétig házi karanténban tartózkodni a határ átlépése után. Ez bármikor változhat, de egyelőre nincs még információnk erről. Hogy semmiképpen ne költsön és szervezzen hiába, egy pici türelmet még szeretnénk kérni, azonnal jelentkezni fogok, amint többet tudunk.
Foglaljon időpontot!
Elfogadom, hogy a Budaörs Dental időnként hírlevelet küldjön számomra
fel