Gyökérkezelés a fájdalommentes fogmegtartás érdekében a Budaörs Dentalban

Gyökérkezelés a fájdalommentes fogmegtartás érdekében a Budaörsön

Amennyiben foga gyulladt, a szuvasodás nagy kiterjedésű, mélyen található és eléri a gyökércsatornát, a gyökérkezelés jelent megoldást a fájdalom megszüntetésében és a gyulladás kezelésében. Ezzel a jól működő eljárással elkerülhető a fog eltávolítása és a leghatásosabb módon állítható vissza a fog eredeti funkciója.

Mi a gyökérkezelés vagyis az endodoncia és mikor van szükség erre a beavatkozásra?

Amennyiben a foggyulladás eléri a gyökércsatornát és a fogbélben fertőzést okoz, ez nem csak nagyfokú fájdalommal jár, hanem súlyos, néha visszafordíthatatlan következményekkel is, amely akár a fog elvesztéséhez is vezethet. Az ilyen esetekben van szükség a gyökérkezelésre.

Fogaink egy, kettő, három vagy több gyökércsatornával rendelkeznek, így a beavatkozás sikeressége azon is múlik, hogy a fogban lévő összes csatornát megtaláljuk, alaposan megtisztítsuk és gyökértöméssel lássuk el.

Hogyan történik a gyökérkezelés a Budaörs Dentalban?

• Kezelőorvosa részletesen tájékoztatja Önt a gyökérkezelendő foga állapotáról és a gyulladás mértékéről
  • Megkapja a helyi érzéstelenítést, amitől a gyökérkezelés teljes folyamata fájdalommentes lesz az Ön számára
  • Miután az érzéstelenítő már kellő mértékben fejti ki hatását, kezelőorvosa eltávolítja a fog szuvas részét és feltárja a gyökércsatornákat
  • Ezt követően a gyökércsatornák kitisztítása és feltágítása történik. Szükség esetén a gyökércsatorna gyógyulási töméssel kerül ellátásra ideiglenesen.
  • A már gyógyult gyökércsatorna végleges gyökértöméssel kerül betömésre, amire ezt követően esztétikus fogpótlás készül (tömés, betét vagy korona).
  • A kezelést követően kezelőorvosa részletesen tájékoztatja arról, hogy a gyökérkezelés elvégzését követően mit kell tennie annak érdekében, hogy az tartós maradjon hosszú távon.

Hogyan garantáljuk a rendelőnkben a gyökérkezelés biztonságát Önnek?

A gyökérkezelés csak abban az esetben vezet a fog gyógyulásához, ha a gyökércsatorna tisztítása a megfelelő hosszban és minőségben kerül elvégzésre. A gyökércsatorna hosszának meghatározásához egy ún. apexlokátor berendezést használunk, mely precízebb és pontosabb képet nyújt kezelőorvosa számára, mint egy röntgenfelvétel. Ezért az ilyen berendezéssel készült gyökértömések pontosabbak és tartósabbak lesznek, így segítve a fertőzés teljes megszüntetését és a fog mielőbbi gyógyulását, fájdalmának megszűnését.

Mit kell tennie abban az esetben, ha Önnek fájdalommentes gyökérkezelésre van szüksége?

Ahhoz, hogy kiderüljön, hogy a gyulladás elérte-e a fogbelet és a fog gyökérkezeléssel megmenthető-e, röntgenfelvétel készítésére és egy személyes konzultációra van szüksége.